Klachtenregeling

Het kan zijn dat u niet tevreden bent of een klacht heeft over uw huisarts of een andere medewerker van de praktijk.

Bijvoorbeeld omdat:

  • Uw huisarts niet de zorg biedt die u verwacht.
  • Uw huisarts weigert om medicijnen voor te schrijven of een behandeling te doen.
  • Uw huisarts geen doorverwijzing wil geven, bijvoorbeeld naar een specialist.
  • Uw huisarts een verkeerde diagnose heeft gesteld.
  • Uw huisarts of een andere medewerker onbeleefd is.
  • De assistente u niet door wil verbinden met de huisarts.
  • U geen inzage krijgt in uw medisch dossier.
  • Uw huisarts geen informatie wil geven over derden, bijvoorbeeld over uw familielid.
  • U geen begrijpelijke informatie krijgt

Zo kunnen er nog veel meer zaken zijn die misschien niet lopen zoals u dat verwacht. De huisarts of medewerker kan goede redenen hebben voor zijn of haar handelen. Toch kunt u het idee hebben dat u zich niet gehoord voelt.

Meer informatie op Thuisarts.nl